Köpvillkor

Köpvillkor / leveransvillkor

Priser

Alla priser i vår webbshop är angivna i svenska kronor exklusive frakt. Priserna kan visas både exkl. och inkl. moms. Moms tillkommer alltid i slutpriset vid köp inom EU, samt avgift för frakt och eventuellt postförskott.

Betalningsalternativ

Kreditkort

Du betalar direkt i webbutiken med ditt kreditkort. Detta sker genom en säker betalningsmodul som heter DIBS.se där all information är helt skyddad. Varken vi eller någon annan får tillgång till dina kortuppgifter.

Frakt & leverans

Vi skickar vanligtvis våra varor med Posten, antingen som postpaket eller brev.

Leveranstider

Vi levererar alltid din beställning så snabbt som möjligt.
Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Felleverans – gör enligt följande:

Kontakta oss på ECRIS AB / info@gcp.se / 036-393350

Fraktskador

Undersök din vara direkt när du hämtar ut eller tar emot varan. Om du upptäcker skada på kartongen eller produkten kan du be Posten ta tillbaka varan direkt. Fraktskadat gods måste vara anmält till oss senast 2 dagar efter det att du tagit emot varan. Det är viktigt att du behåller allt emballage. Utan originalkartong och emballage förlorar du möjligheten att få ut ersättning för fraktskador. ECRIS AB 036-393350 / info@gcp.se

Ångerrätt

Enligt Distanslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Returfrakten betalar du själv. endast inom eu. För kunder i övriga världen kontakta ECRIS AB.

Vid åberopande av Ångerrätt, följ instruktionen enligt nedan:
Meddela ECRIS AB och returnera beställningen inom 14 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den.
Varan ska vara i oförändrat skick, dvs. oanvänd, ej förstörd eller skadad.
Returnera varan i den ursprungliga produktförpackningen. Sedan ska denna kartong skickas i ett transportemballage som är likvärdigt som det varan/varorna levererades i till dig.
Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör ska gå med i returen.

Returer

Nedan följer information om hur du ska gå tillväga om du önskar att returnera en produkt till oss. Orsaken bakom returen kan vara exempelvis att varan gått sönder, att du fått fel vara i din leverans eller att du helt enkelt vill ångra ditt köp.

Byten

Kontakta ECRIS AB / info@gcp.se / för mer information om hur det ska gå til

Paktet som ej hämtas ut från Postens utlämningsställe återsänds till oss och vi debiterar för fraktavgifter plus 500 kr inkl. moms i hanteringsavgift.

OBS! Om en försändelse skadats i transporten, oavsett om skadan är väl synlig eller dold bör detta omedelbart anmälas till speditören (vanligtvis Posten) eller till oss. Direkt synligt fel på antingen paket eller vara anmäls direkt till speditören. Ta gärna kort på det skadade paketet samt varan för framtida behov. Spara all emballage för eventuell reklamation till speditören för transportskada.

ECRIS AB kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Den ursprungliga fraktkostnaden återbetalas inte.

Personuppgiftspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig.
Vi lämnar ej vidare uppgifter du förser oss med i någon form annat än där det krävs för att effektuera din order, alternativt där detta har direkt relevans till de varor du köpt. Detta innebär att vi inte säljer, hyr ut, eller på något annat sätt nyttjar uppgifterna till någonting annat än för det syfte som de ursprungligen lämnats.

Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss via telefon eller e-post.

Övrigt

Reservationer

Vi reserverar oss för fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i vårt sortiment. Vi reserverar oss mot skrivfel, prisändringar och slutförsäljning som kan uppstå trots kontinuerlig uppdatering. All bildinformation på våra sidor ska ses som illustrationer och ECRIS AB kan inte garantera att bilden återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt annan jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från ECRIS AB sida, som gör att ECRIS AB ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att ECRIS AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Allmänt

Alla varor förblir ECRIS AB egendom till dess att full betalning kommit oss tillhanda.

Du som inte fyllt 18 år måste ha målsmans tillstånd att handla från ECRIS AB´s webbshop.

Alla försök till bedrägerier kommer att polisanmälas.